Via doeopdrachten en hoekenwerk leren kinderen dat gezien worden in het verkeer van levensbelang is.
Deze lesfiche sluit mooi aan bij de voorstelling 'Stand up! in het verkeer' van Levende Muziek, maar kan je zeker ook afzonderlijk van de voorstelling gebruiken.
4.14 kunnen de gevaarlijke verkeerssituaties in de ruimere schoolomgeving lokaliseren.
4.16tonen zich in hun gedrag bereid rekening te houden met andere weggebruikers.
Doelen
GO!
WO - Ruimte
De leerlingen
3.5.9. 51 kunnen aangeven dat het veilig is om overdag fluorescerend materiaal te dragen.
3.5.9. 52 kunnen aangeven dat het veilig is om in het donker reflecterend materiaal te dragen.
OVSG
WO – Verkeer
De leerlingen
3 beseffen dat het verkeer risico’s inhoudt. Dit tonen ze door
3.5 reflecterend materiaal te dragen in passende omstandigheden.
8 kunnen de gevaarlijke verkeerssituaties in de ruimere schoolomgeving lokaliseren.
14 tonen zich in hun fietsgedrag bereid rekening te houden met ander weggebruikers.
ZILL
Ontwikkeling van oriëntatie op de wereld – Oriëntatie op de ruimte
7 Als vaardige voetganger of fietser de verkeersregels kennen en toepassen en de veiligheid van verkeerssituaties in de omgeving inschatten.
Zich ervan bewust worden dat het verkeer risico’s inhoudt en daarom als weggebruiker preventief kiezen voor een veilige uitrusting en veilig gedrag in het verkeer.
Gevaarlijke verkeerssituaties in de ruimere school- en thuisomgeving kennen en herkennen.
Gevaarlijke verkeerssituaties in de ruimere school- en thuisomgeving lokaliseren en erop anticiperen.
Welkom! Onze website maakt gebruik van cookies en soortgelijke technologieën. Dit helpt ons om u een betere gebruikerservaring te bieden wanneer u onze website bezoekt en stelt ons ook in staat om deze te optimaliseren. Wij plaatsen alleen strikt noodzakelijke cookies zonder uw voorafgaande toestemming. Voor alle andere cookies zullen wij u eerst om toestemming vragen. Lees ons privacy- en cookiebeleid voor meer informatie.