Doelen
Leerplandoelstellingen GO!
WO - Ruimte
De leerlingen
3.5.9. 51 kunnen aangeven dat het veilig is om overdag fluorescerend materiaal te dragen.
3.5.9. 52 kunnen aangeven dat het veilig is om in het donker reflecterend materiaal te dragen.
Leerplandoelstellingen Katholiek onderwijs
WO – Mens en ruimte
De leerlingen
9.16 bewegen zich op een verantwoorde manier en dragen zo bij tot de eigen veiligheid en die van anderen. Dat houdt in dat ze
- de gevaarlijke verkeerssituaties in de ruimere schoolomgeving kunnen lokaliseren en ze zich veilig in verplaatsen.
9.17 houden in hun gedrag rekening met andere gebruikers van dezelfde ruimte.
Leerplandoelstellingen Katholiek onderwijs: ZILL
Ontwikkeling van oriëntatie op de wereld – Oriëntatie op de ruimte
7 Als vaardige voetganger of fietser de verkeersregels kennen en toepassen en de veiligheid van verkeerssituaties in de omgeving inschatten.
- Zich ervan bewust worden dat het verkeer risico’s inhoudt en daarom als weggebruiker preventief kiezen voor een veilige uitrusting en veilig gedrag in het verkeer.
- Gevaarlijke verkeerssituaties in de ruimere school- en thuisomgeving kennen en herkennen.
- Gevaarlijke verkeerssituaties in de ruimere school- en thuisomgeving lokaliseren en erop anticiperen.
Leerplandoelstellingen OVSG
WO – Verkeer
De leerlingen
3 beseffen dat het verkeer risico’s inhoudt. Dit tonen ze door
- 3.5 reflecterend materiaal te dragen in passende omstandigheden.
8 kunnen de gevaarlijke verkeerssituaties in de ruimere schoolomgeving lokaliseren.
14 tonen zich in hun fietsgedrag bereid rekening te houden met ander weggebruikers.