4.17 kennen de belangrijkste gevolgen van het groeiende autogebruik en kunnen de voor- en nadelen van mogelijke alternatieven vergelijken.
Doelen
GO!
WO - Ruimte
De leerlingen
3.5.9. 62 kunnen de voor- en nadelen van mogelijke alternatieven voor de wagen aangeven.
OVSG
WO – Verkeer
De leerlingen
16 kennen de belangrijkste gevolgen van het groeiende autogebruik.
17 kunnen de voor- en nadelen van mogelijke alternatieven voor het groeiende autogebruik vergelijken.
ZILL
Ontwikkeling van oriëntatie op de wereld – Oriëntatie op de ruimte
7 Als vaardige voetganger of fietser de verkeersregels kennen en toepassen en de veiligheid van verkeerssituaties in de omgeving inschatten.
Oplossingen bedenken die helpen om ‘verkeersconflicten’ te voorkomen.
9 De voor- en nadelen van duurzame en niet-duurzame manieren om mensen, dieren en goederen te verplaatsen vergelijken en illustreren.
Vaststellen en uitdrukken:
welke de voor- en nadelen zijn van verschillende vervoermiddelen voor mensen, dieren en goederen;
welke vervoermiddelen het meest geschikt zijn voor een bepaalde verplaatsing.
De gevolgen vaststellen van het toenemende transport en vervoer en illustreren welke duurzame, alternatieve manieren er zijn om mensen, dieren en goederen te verplaatsen - daarbij oog hebben voor het welzijn van mens en dier.
Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Meer informatie