Webinar

Op maandag 19 september om 16 uur kan je online een webinar volgen over de nieuwe verkeerstoetsen. Schrijf je hier in!

• Je komt er te weten hoe je kan inschrijven voor en deelnemen aan de verkeerstoets Brons (eerste leerjaar) of Zilver.
  • Je maakt kennis met de verschillende thema's en het lesmateriaal.
  • Je ziet hoe je je leerlingen kan laten oefenen, thuis of in de klas.
  • Je leert wanneer en hoe je de verkeerstoets kan organiseren.

Alvast een beetje meer uitleg:

Je kan je school vanaf 1 september inschrijven op www.verkeerstoets.be. Zo krijg je toegang tot een online platform waar je ook andere gebruikers kan toevoegen (bijvoorbeeld de leerkracht van het andere eerste leerjaar) en de namen van je leerlingen kan invoeren.

Eens je bent ingeschreven, krijg je toegang tot het lesmateriaal: lesfiches en werkbladen om elke maand rond een bepaald verkeersthema te werken. Je kan het lesmateriaal gebruiken, of eigen lesmateriaal, dat maakt niet uit. Na de les kan je het oefenthema activeren op het online platform. Elke maand sturen we je een mailtje om het thema van de maand wat meer toe te lichten en je nog wat praktische info te geven. Het is dus van belang om op tijd in te schrijven, zodat je je leerlingen goed kan voorereiden op de verkeerstoets.

Alle leerlingen krijgen (eens je hun naam hebt ingevoerd) automatisch een code, waarmee ze online kunnen oefenen (thuis of in de klas). Als leerkracht kan je hun resultaten opvolgen.

De Verkeerstoets Brons staat online op 1, 2, 5, 6 en 7 juni 2023 voor alle eerste leerjaren in Vlaanderen en Brussel.
De Verkeerstoets Zilver staat online op 23, 24, 27, 28 en 29 maart 2023

Je leerlingen kunnen dan de toets afleggen op een dag of meerdere dagen naar keuze. De Verkeerstoets Brons bestaat uit tien meerkeuzevragen, twee van elk thema. De Verkeerstoets Zilver telt 15 meerkeuzevragen. Alle vragen zijn gebaseerd op het lesmateriaal of de oefenvragen.

Vragen? Contacteer ons gerust via verkeerstoets@vsv.be!