Fiep in het verkeer is een rijk geïllustreerd non-fictieboek dat kinderen vanaf vier jaar wegwijs maakt in het verkeer. Met interviews, leuke weetjes en creatieve ideeën. Zo ontdek je hoe je je eigen vliegtuig kan knutselen of een raceparcours voor je skelter kan uitzetten. De teksten zijn geschreven door Annemarie Terhell en Gioia Smid en het boek is uitgegeven door Uitgeverij Volt. Veilig Verkeer Nederland (VVN) heeft een bijdrage geleverd in de vorm van verkeerskundig advies en fotografie.

Het boek is uitgegeven door een Nederlandse uitgeverij, en dat vertaalt zich in sommige woorden: zo is een klaar-over bij ons een gemachtigde opzichter, en wij lopen niet op een voetpad terwijl Nederlanders dat net wel doen (zij rennen niet ;-)). Maar het boek kan absoluut ook hier peuters en kleuters op een heel leuke manier laten kennismaken met verkeer!

Fiep in het Verkeer is bij de (online) boekhandel verkrijgbaar voor 14,99 euro. Op de Fiep Westendorp Webshop vind je ook aanvullend materiaal zoals prentkaarten, schoolplaten of een verkeerskwartet.

Bij het boek heeft VVN activiteiten, lestips en kleurplaten ontwikkeld, ideaal om in de klas te gebruiken. Je kan ze hieronder als bijlage vinden.