Idee!

Julie: "Zowat 7 jaar geleden werkte ik als ontwerpster. Aan de schoolpoort en op straat zag ik mensen in een knalgeel fluohesje dat ik altijd link aan constructiemedewerkers of bouwvakkers. En zo kreeg ik het idee: waarom van fluo geen echt kledingstuk maken, dat past bij een moderne, modieuze levensstijl?"

Neen, neen, neen

Julie voegde de daad bij het idee en ontwierp haar eerste collectie. "In eerste instantie ontwierp ik vooral voor kinderen. Van enkele items maakte ik ook een volwassen model. Daarmee ging ik dan op toer bij verschillende kledingwinkels, maar de interesse lag helaas een pak lager dan ik gehoopt had. De reactie die overheerste: niemand gaat ooit geld spenderen aan een fluohesje."

Dubbele bevalling

"Ik bleef er echter in geloven en ben in augustus 2018 dan zelf begonnen met een webshop met beelden die tonen hoe je hippe fluo items kan combineren met je hedendaagse kleerkast. In juli was ik bevallen van mjn derde kindje. Een dubbele bevalling dus, de ene al zwaarder dan de andere (lacht). Ik zie me nog werken aan de webshop met de kinderbox en het wippertje naast de keukentafel!"

Bodyglowers

"Mijn aanvoelen zat goed: er was wel degelijk een 'fanbase'! Vele mensen reageerden 'eindelijk!', we begrijpen niet dat er niemand eerder op het idee is gekomen om fluo modieus te maken. Snel werd ook duidelijk dat niet alleen kinderen, maar ook volwassen klaar waren voor modieuze fluo, onder meer met de opkomst van de elektrische fiets. Ik ben ook snel afgestapt van de naam 'fluohesje', dat klinkt gewoon echt niet sexy. GOFLUO biedt 'bodyglowers' aan.

Groeien tijdens corona

"In de 1e collectie had ik mijn spaargeld gestopt, daarna ben ik op zoek gegaan naar kapitaal om van het initiële concept een echt bedrijf te maken. Een jaar later ben ik er dan voor gegaan en werd GOFLUO mijn hoofdjob. Naast de webshop zijn we in fietsenwinkels beginnen verkopen. In 2020 -volle corona- heb ik 2 extra mensen aangeworven. Intussen zijn we 5 jaar verder, hebben we 330 verkooppunten in 13 landen!"

Honden, tieners, lopers

Ook de collectie is fors uitgebreid: we richten ons niet alleen op fietsers, maar op iedereen die buiten komt: lopers, mensen die hun hond uitlaten, studenten, ... We hebben een hondencollectie, helmen, fietstassen, handschoenen, bodywarmers, ... Veilig bewegen en mode gaan perfect hand in hand!

Eigen lievelingsitem?

"De Grace vind ik nog altijd een van de moosite kinderitems. Mijn dochter staat er zo schattig mee! De Nightglow vind ik ook enorm tof. En, voor sommigen misschien iets té fashionista maar zelf vind ik hem geweldig: de Trench!

Toekomstdroom?

Zoveel mogelijk mensen zichtbaar en modieus het verkeer in sturen! Ik ben ervan overtuigd dat dat gaat lukken. De kinderen van nu groeien op met fluo als iets vanzelfsprekends. Door de hippe items krijgen we ook hoe langer hoe meer tieners op de fluokar: ik denk nu aan de toffe fanny packs met fluoriemen of de volledig reflecterende bodyglowers. We hebben echt voor iedereen wat wils!"

WIN WIN WIN

Voor zijn 5e verjaardag schenkt GOFLUO 5 giftcards van € 50 aan leerkrachten die net zoals Julie fan zijn van zichtbaarheid in het verkeer op een modebewuste manier.
Om kans te maken vul je voor 15 december het wedstrijdformulier in. Om op de hoogte te blijven: volg Verkeer op School en GOFLUO op de sociale media.
De winnaars worden op maandag 18 december bekendgemaakt en persoonlijk op de hoogte gebracht via e-mail.