Van het boek...

Vandaag krijgen Kas en Saar les over het verkeer. In de klas mogen ze vertellen over een vervoermiddel, auto’s knutselen en meedoen aan een verkeersspel. Ze krijgen zelfs bezoek van een politieagent.
Pauline Oud stelt vooraan in het boek 8 vragen die de kleuters kunnen beantwoorden nadat je het boek hebt voorgelezen, een mooie opstap naar begrijpend lezen. Achteraan in het boek staan ook nog enkele knutseltips. Wie graag woordkaarten of bijkomend lesmateriaal bestelt, kan terecht op PaulineOud.nl. Of download hieronder de kleurplaat van Uitgeverij Clavis.

... naar het Voetgangersbrevet Brons

We raden aan om na het boek over te gaan naar de praktijk! In het Voetgangersbrevet Brons bijvoorbeeld, vind je spelletjes en activiteiten voor kleuters rond voetgangerstraining. De kleuters kunnen een mooi voetgangersbrevetje (met gratis ticket voor een LAGO-zwemparadijs!) halen, nadat ze een parcours hebben afgestapt. Inschrijven is volledig gratis!

Yoga met Kas en Saar!

Kinderyogajuf Yvonne heeft bij het prentenboek Kas en Saar in het verkeer een yoga-lespakket ontwikkeld, met woordkaarten, uitleg bij de yogahoudingen en speltips. De schoentjes gaan uit en de kinderen leren net zo stil te staan als een stoplicht, en met de beentjes in de lucht te trappelen als bij fietsen en lekker samen zitten in de lange trein.

Kleuters worden zich bewuster van hun lichaam door yoga. Het verbetert het zelfvertrouwen en concentratievermogen. Het heeft een positief effect op de lichaamshouding en de motorische ontwikkeling. Daarnaast is het gewoon een heerlijk rustmoment in de dag, samen met je kleuters.