Over verkeersborden, vriendschap en beroemd willen worden

'De bijzondere uitvinding van Boris Bord' is een spannend en humoristisch verhaal (voor kinderen vanaf 8 jaar) over het ontstaan van verkeersborden, over vriendschap én over beroemd willen worden. WERELDberoemd. Eén ding staat vast: na het (voor)lezen van dit boek zullen verkeersborden nooit meer hetzelfde zijn. Het boek is in meerdere opzichten een primeur: dit is het allereerste fictie-kinderboek over het ontstaan van verkeersborden en het is tevens het debuut voor de schrijfster (Nathalie Stroobant) én haar 11-jarige zoon (Max-Emile Platteeuw) uit wiens iPad de tekeningen tevoorschijn kwamen.

Absoluut niet saai!

Nathalie: "We weten allemaal dat verkeersopvoeding belangrijk is, maar onze kinderen krijgen al zoveel te kauwen. Vanaf de leeftijd van 10, 11 jaar echter verplaatsen veel kinderen zich alleen en onafhankelijk als voetganger en fietser. Vanaf dat moment is het dus belangrijk dat zij de verkeerstekens leren kennen en respecteren. Zijn verkeersborden saai? Zijn regels saai? Wie me een beetje kent, weet dat ik allergisch ben voor saaie dingen. Dus ik wou een allesbehalve saai boek schrijven. Ik denk, neen, ik weet zeker, dat kinderen die het boek van vandaag zullen gelezen hebben, toch wel op een andere manier naar verkeersborden zullen kijken. Het verhaal probeert op een ludieke manier de interesse van kinderen uit te lokken. En meer alertheid en sensibilisering kunnen we, als verantwoordelijke ouders, alleen maar toejuichen."

Geniet alvast van de boektrailer!

Ondertussen verovert Boris Bord ook in Nederland de kinderharten. Nathalie zelf heeft niet stilgezeten: "Ik ben blij te mogen verklappen dat de inspiratiebundel voor leerkrachten bij het boek helemaal af is. Het is een bundel van 43 pagina's vol hapklare lesideeën zowel voor domeinen als creatief schrijven, muzische expressie, wereldoriëntatie (natuur en geschiedenis) als verkeer. De bijzondere uitvinding van Boris Bord kan zo eigenlijk doorheen het jaar gebruikt worden om verschillende doelstellingen te bereiken. Het is ideaal vanaf een derde leerjaar." Hier kan je alvast een blik werpen op de inhoudstafel.

Je kan het bijzonder Boris Bord pakket (boek + ideeënbundel + bladwijzers voor de hele klas) bestellen voor 29,90 euro (+ €5 verzendingskosten). Het boek is ook apart te verkrijgen voor €14,95 (+ €3 verzendingskosten). Je kan Nathalie ook vragen om een auteurslezing in de klas te komen geven (dat komt op €200 inclusief Boris Bord pakket). Wie meteen 20 boeken bestelt voor de klas, kan een gratis auteurslezing aanvragen!
Een volledig overzicht van het aanbod voor scholen vind je op https://www.nathaliestroobant.be/boekgoesting/