Op school

"Je kan niet vroeg genoeg met verkeerseducatie beginnen", aldus Marcel. "Start bij peuters en kleuters! Met de leuke tekeningen en figuren van Dick Bruna wek je sowieso hun interesse."

Leskist

Het pakket bestaat uit een leskist met onder meer vertelplaten, lees- en doeboekjes, een knuffel en verkeersspelletjes.

Nieuw: online leeromgeving

Sinds kort is het lespakket uitgebreid met een online leeromgeving. Hier staan 10 verkeerslessen uitgewerkt met liedjes en filmpjes, en vind je uitleg over het gebruik van het materiaal uit de leskist. Leerkrachten die het lespakket 'Leer in het Verkeer' aanschaffen, krijgen meteen 1 jaar toegang tot de online leeromgeving.

Thuis

"Op het einde van elke les kan de juf of meester een ouderbrief doorsturen naar de ouders met opdrachtjes of spelletjes om thuis te doen. Op die manier betrekken we de ouders en krijgen de kleuters een fijne herhaling." vertelt Marcel. "Ouders zijn een onmisbare schakel in de verkeerseducatie."

"In de webshop staat ook nog extra oefenmateriaal voor thuis, zoals Joeps verkeerstas, met een voorleesboekje en teken- en knutselopdrachten.

De gemeente

Het beste resultaat in verkeersveiligheid wordt behaald door samenwerking, tussen scholen, ouders én overheden.

"Zo kunnen gemeenten hun scholen bijvoorbeeld financieel ondersteunen bij de aankoop van het lespakket. Of mooie verkeersborden plaatsen met prenten en versjes van Dick Bruna. Onderzoek heeft al uitgewezen dat de borden een snelheidsremmend effect hebben. Als de kleuters de borden dan nog eens herkennen van op school en thuis, is de basis gelegd voor verkeersveilig gedrag! En ze zijn natuurlijk ook gewoon mooi!"

Win win win!

De VSV mag 5 scholen blij maken met verkeerstassen, vertelplaten of stoeptegelmatjes. Wat moet je doen om te winnen?

DEZE WINACTIE IS AFGELOPEN.
De 5 winnaars zijn Valerie Loop, directie De Puzzel, directie basisschool Melveren, Stephanie Van Haver en Celine Braeckman. Zij zijn persoonlijk op de hoogte gebracht via e-mail.