"De clip vertelt het liefdesverhaal van twee smoorverliefde tieners van 14, 15, 16 jaar", vertelde Snelle op Studio Brussel. "Een heel herkenbaar verhaal, voor iedereen. Alleen loopt het niet zo goed af, als gevolg van die mobiele telefoon."

Hoe kreeg Snelle inspiratie voor zijn nieuwe liedje? "Het was niet zo dat ik thuis op de bank bedacht, "hé, dit is een groot probleem, hier wil ik wat aan doen." Ik werd uitgenodigd door Interpolis, een Nederlandse verzekeraar, om te praten met verkeersslachtoffers. Jongeren die gewond geraakt waren als gevolg van gsm'en op de fiets. En dat was aangrijpend. Ik sprak met een jongen die net aan een professionele judocarrière begonnen was, maar door zo'n klein en lullig ongeluk die droom niet meer kan waarmaken. En zo waren er nog meer verhalen."

Bijna iedereen weet dat het niet mag, toch gebeurt het nog vaak: appen of sms'en op de fiets. Uit een enquête die de VSV vorig jaar uitvoerde blijkt dat liefst de helft van de jongeren nog steeds zijn smartphone gebruikt op de fiets.

Die cijfers zijn  verontrustend. Jongeren worden immers flink afgeleid door hun smartphone, en die afleiding is gevaarlijk.

VSV-woordvoerder Werner De Dobbeleer reageert: "Het gsm-gebruik op de fiets zit in de lift. Nochtans riskeer je een boete van 116 euro als je betrapt wordt. Betaal je niet, dan word je doorverwezen naar de rechtbank en daar kan de boete oplopen tot minimum 160 euro of zelfs 2000 euro als blijkt dat je anderen ernstig in gevaar hebt gebracht door je smartphonegebruik op de fiets."

Hoe langer hoe meer hebben ook lagereschoolkinderen een smartphone. Het loont de moeite om hen er in een verkeersles op te wijzen dat het gebruik van de gsm op de fiets verboden is. De rapsong van Snelle kan eventueel helpen in de les. Wie lestips heeft rond het thema of suggesties om de song te verwerken in een les, kan die altijd doorsturen via verkeeropschool@vsv.be