PRIJS

Aanbieder

Theaterbureau DeWa Entertainment

Beschrijving

Fil is het manusje-van-alles in het circus. Vanavond is het voorstelling, maar net nu heeft goochelaar Marcus een ongeval gehad met de fiets. Hij ligt in het ziekenhuis, dus de voorstelling dreigt in het water te vallen. De circusdirecteur geeft Fil opdracht om een goochelshow in elkaar te steken. Klein probleem: Fil kan niet goochelen.

In zijn zoektocht naar toffe trucs botst Fil samen met de kinderen spelenderwijs op verkeersthema’s zoals:

- Zichtbaarheid in het verkeer
- Hoe steek je een straat over
- Verkeerslichten (groen, oranje en rood)
- Lichten op je fiets
- Fietshelm
- Geen muziek in je oren op straat

Spel en tekst: Stefan De Waele

• Duur: ca. 50 minuten.

Scholen kunnen deze interactieve voorstelling voor leerlingen van de eerste graad lager onderwijs reserveren, alsook gemeentebesturen of verenigingen kunnen de show boeken tijdens bijvoorbeeld een autoloze zondag of een verkeersevenement. Idealiter wordt de voorstelling gespeeld in een theaterzaal of CC, maar ook het plaatselijk parochiecentrum of de turnzaal van de school vormen geen probleem. Er kunnen meerdere klassen tegelijk komen kijken, met een maximum van 100 leerlingen.

Lager onderwijs 1ste graad

Voetganger, fietser, auto