PRIJS:

monoloog: 1150 euro/900 euro - multimediale lezing: 475 euro - online per view: 2,5 euro (alle prijzen excl. vervoer, 6% btw)

Goed nieuws! Dit product komt tijdelijk in aanmerking voor 20% korting.

Wil je deze korting verzilveren?

Volg het stappenplan en de VSV doet de rest.

Aanbieder

www.wimgeysen.be

Beschrijving

In 2001 contacteerde de vereniging Ouders van Verongelukte Kinderen vzw auteur en theatermaker Wim Geysen om gezamenlijk een sensibilisatiecampagne op te zetten rond verkeersveiligheid in al haar aspecten. Enkele andere verenigingen (o.a. het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid, Rondpunt en de Vlaamse Stichting Verkeerskunde) plaatsten hun schouders onder het project. Het resultaat van deze samenwerking groeide uit tot Flits!, een multimediale theatermonoloog die zich richt tot adolescenten en volwassenen. Videobeelden en popmuziek zorgen ervoor dat het geheel de uitstraling krijgt van een videoclip.

Op 26 september 2002 - twintig jaar geleden - ging Flits!  in première in CC De Woeker (Oudenaarde) in aanwezigheid van een ruime delegatie van Ouders van Verongelukte Kinderen vzw. Het stuk werd opgepikt door de redactie van het VRT-journaal, tal van nationale kranten en andere media. Gedurende de volgende twintig seizoenen voerde Wim zijn monoloog op voor (hoge-) scholen, cultuurcentra, oudercomités en verenigingen. Flits! werd vertaald in het Frans, Engels, Tsjechisch en Servisch.

Tegelijkertijd creëerde Wim een multimediale lezing rond verkeersveiligheid in al haar aspecten - In een Flits!, zonder afscheid . Dit biedt hem de mogelijkheid om ook kleinere (klas-)groepen de kans te geven kennis te maken met het thema. Tijdens de lezing wordt de integrale monoloog opgevoerd (zonder technische ondersteuning). Nadien vertelt de auteur/acteur over zijn ervaringen met het thema. Het boek ‘Zonder afscheid’ - interviews met ouders van verongelukte kinderen - vormt hierbij de rode draad. De (hernieuwde) derde druk van het boek – aangevuld met getuigenissen van broers en zussen – verscheen in september 2015.

In 2021 werd ook een online versie van Flits! gelanceerd, met Witse Geysen als acteur. Scholen, verenigingen en organisaties krijgen de mogelijkheid om het stuk te bekijken per view, en dit zowel individueel of geprojecteerd in groepsverband. Aansluitend bij de film biedt Wim Geysen Producties ook een online nabespreking aan, een documentaire met getuigenissen van ouders, broers en zussen van jonge verkeersslachtoffers.

Ondertussen werden Flits! en de multimediale lezing live zo'n 1500 keer opgevoerd. Het stuk bereikte meer dan 300.000 toeschouwers en is daarmee een van de vaakst gespeelde theaterproducties in het Nederlands taalgebied. In 2016 werd een hernieuwde didactische map – met een ruim aanbod uitdiepingmateriaal voor scholen – gecreëerd in samenwerking met docenten van Karel de Grote Hogeschool (departement Lerarenopleiding). Vanaf januari 2018 wordt de Franstalige versie Flash! aangeboden in Brussel en Wallonië. De productie is ook beschikbaar voor Vlaamse scholen die het thema willen combineren met een ‘taalbad’.

Bestuurder Wim Geysen Producties BV
wimgeysen@gmail.com / 0032(0)486 75 60 37