PRIJS

2800 Mechelen
jeugdrodekruis@rodekruis.be

Beschrijving

Wat doe je als een lid een voet verstuikt? Of als twee kids tijdens een wild spelletje tikkertje op elkaar botsen en een tand afbreekt? Je staat elke week voor een groep kinderen of jongeren. Een ongeluk is snel gebeurd. Daarom kan je maar beter enkele basisregels eerste hulp onder de knie hebben.

Het handboek ‘Eerste hulp voor jeugdleiders’ biedt een antwoord op tal van eerstehulpvragen. In het handboek vind je twee grote luiken: eerste hulp en preventie.

·         Het boek behandelt de vaakst voorkomende verwondingen en aandoeningen: je leert er wat je moet doen wanneer een leerling zich verwondt of ziek wordt.

·         Je krijgt handige tips mee om de eerstehulpverlening binnen jouw groep beter te organiseren. Wat moet er in de eerstehulpkoffer zitten? Welk eerstehulpmateriaal is onontbeerlijk op een uitstap?

secundair onderwijs

EHBO

Type Product

Drukwerk, lesmateriaal