PRIJS

Goed nieuws! Dit product komt tijdelijk in aanmerking voor 20% korting.

Wil je deze korting verzilveren?

Volg het stappenplan en de VSV doet de rest.

Aanbieder

Responsible Young Drivers

Beschrijving

De Responsible Young Drivers beschikken over een 3D Bike en dompelen hiermee de leerlingen onder in een virtuele wereld.

De 3D Bike simuleert de risico's van afleiding in het verkeer, met de focus op de smartphone. Dit gebeurt aan de hand van een VR-bril zodat je in een virtuele wereld de gevaren kan ervaren.

De smartphone is nu eenmaal niet meer weg te denken uit de leefwereld van de jongeren, des te groter is de nood om hen bewust te maken van de gevaren en de risico's.

De leerlingen kunnen één voor één plaatsnemen op de fiets, terwijl de andere leerlingen de ervaring kunnen meevolgen via een aangesloten televisiescherm. De virtuele wereld van de 3D-campagne wordt gebruikt als trigger en geeft aanleiding tot een gesprek.
Het gesprek heeft als doel om te leerlingen te overtuigen van de risico's die afleiding op de fiets met zich mee brengen en gaan hierbij samen dieper in op de gevolgen ervan.

• Prijs: 550 euro (incl. btw en verplaatsingskosten)
  • Duur: 1 lesuur (max. 25 lln)
  • Nodig: overdekte (binnen)ruimte van 5m op 10 m, elektriciteit 220V
  • Contact Responsible Young Drivers Vlaanderen vzw