PRIJS

Goed nieuws! Dit product komt tijdelijk in aanmerking voor 20% korting.

Wil je deze korting verzilveren?

Volg het stappenplan en de VSV doet de rest.

Aanbieder

Responsible Young Drivers

Beschrijving

Responsible Young Drivers dompelt de leerlingen met de 3D-Car onder in een virtuele wereld. Tijdens deze simulaties ondervinden ze met hun eigen ogen de effecten van alcohol en drugs achter het stuur van de wagen. Toeschouwers kunnen de ervaring meevolgen via een aangesloten televisiescherm.

In de 3D-Car krijgen de leerlingen de kans om eenmalig onder invloed te rijden in een veilige omgeving.

Ervaring leert ons dat deelnemers na afloop verbaast zijn over de effecten die alcohol en drugs hebben op het rijgedrag. Omdat leerlingen de effecten ervaren op een moment dat ze er met hun volledige verstand bij zijn, zullen ze de ernst van de zaak beter beseffen.

De virtuele wereld van de 3D-campagne wordt gebruikt als trigger en geeft aanleiding tot een gesprek. Het gesprek heeft als doel om de leerlingen te overtuigen van de risico's die rijden ons invloed met zich meebrengen en gaan we dieper in op de gevolgen hiervan.

• Prijs: 550 euro (incl. btw en verplaatsingskosten)
  • Duur: 1 lesuur (max. 25 lln)
  • Nodig: overdekte (binnen)ruimte van 5m op 10m, elektriciteit 220V
  • Contact Responsible Young Drivers Vlaanderen vzw