PRIJS

Goed nieuws! Dit product komt tijdelijk in aanmerking voor 20% korting.

Wil je deze korting verzilveren?

Volg het stappenplan en de VSV doet de rest.

Aanbieder

Responsible Young Drivers

Beschrijving

Responsible Young Drivers hecht veel belang aan het correct dragen van de veiligheidsgordel. Eén van de beste manieren om je leerlingen te overtuigen van het belang van die gordel is door hen te laten plaatsnemen in onze Crashtest. Met dit toestel krijgen zij namelijk de kans om te ervaren hoe een frontale botsing met de wagen aanvoelt.

We geven eerst meer informatie over het belang van de gordel en hoe deze op een correcte manier moet gedragen worden. Hierna mogen de leerlingen plaatsnemen in het toestel zoals in een wagen en is het tijd om te crashen.

Per 4 leerlingen laten we hen telkens 2 keer botsen. Daarna moeten ze zelf raden aan welke snelheden deze botsingen plaatsvonden. Het wordt al snel duidelijk dat ze, zelfs aan een lage snelheid, een grote impact ervaren. Dit bewijst dat de gordel, zowel aan lage als aan hoge snelheid, jouw beste vriend is in de wagen.

Daarnaast kan dit toestel ook gebruikt worden als reactie test. Leerlingen krijgen de kans om hun reactiesnelheid te testen. Aan de hand van deze test wordt al snel duidelijk dat concentratie heel wat verkeersongevallen kan vermijden.

• Prijs: 550 euro ( inclusief btw en verplaatsingskosten )
  • Duur: 1 lesuur per groep (max. 25 lln)
  • Nodig: ruimte van 4m op 10m buiten, elektriciteit 220V/16A
  • Contact Responsible Young Drivers Vlaanderen vzw