PRIJS

Goed nieuws! Dit product komt tijdelijk in aanmerking voor 20% korting.

Wil je deze korting verzilveren?

Volg het stappenplan en de VSV doet de rest.

Aanbieder

De Aanstokerij

Beschrijving

In de workshop 'In vervoering' maak je met je leerlingen mobiliteit in de stad bespreekbaar, met tijd en milieu in het achterhoofd. Het spel maakt de spelers bewust van de productie van uitlaatgassen bij ons personenvervoer en de invloed ervan op het milieu.

Tijdens 'In vervoering' strijden een aantal teams in 3 rondes om de overwinning aan verschillende speeltafels. Elke groep heeft een vertrekpunt op het fictieve stadsplan.

Door snel en veel plaatsen in de stad op het speelbord te bezoeken, verdienen ze punten. Het team met de meeste punten wint het spel. De spelers kiezen tussen verschillende vervoersmiddelen en wegen. Zo kunnen ze zich door de stad verplaatsen te voet, met de fiets, de auto, de carpoolauto of de bus. Elk vervoersmiddel en elke route heeft een weerslag op de reisduur, maar ook op het milieu.

Na elke ronde legt de spelbegeleider het spel stil. Er volgt een tussenbespreking en er komen enkele regels bij. Wanneer in de tweede ronde blijkt dat uitlaatgassen punten kosten, neemt het spel plots een wending ...

Ontwikkeld door De Aanstokerij i.s.m. het Provinciaal Instituut voor Milieu Educatie.

Inhoud

• Prijs: 180 euro
  • Contact De Aanstokerij vzw
    Naamsesteenweg 130