Doelen
GO!
Lichamelijke opvoeding – Gezonde en veilige levensstijl
De leerlingen
6.1.2.17 leven veiligheidsafspraken na.
Lichamelijke opvoeding – Psychomotoriek
De leerlingen
6.2.3.16 nemen met meerdere een plaats in en houden daarbij rekening met de ruimtelijke begrenzingen.
Wereldoriëntatie - Mens en maatschappij
De leerlingen
3.1.2.9 kunnen omgangsvormen, leefregels en afspraken die van belang zijn voor het samenleven in een groep verwoorden.
3.1.2.10 kunnen de klasregels en de schoolregels die voor hen van toepassing zijn opsommen.
Wereldoriëntatie – Ruimte
De leerlingen
3.5.9.21 kunnen aangeven dat iedereen in de wagen een gordel moet dragen.
3.5.9.22 kunnen onder toezicht met het openbaar vervoer/schoolbus meerijden zonder zichzelf en anderen in gevaar te brengen.
OVSG
Wereldoriëntatie – Verkeer
De leerlingen
1 herkennen in de eigen omgeving de plaatsen waar ze veilig kunnen spelen en waar niet.
3 beseffen dat het verkeer risico’s inhoudt.
ZILL
Motorische en zintuiglijke ontwikkeling – Omgaan met bewegingsruimte en -tijd
MZrt1 Alleen of samen, een plaats innemen tegenover objecten, ruimteaanduidingen of personen en daarbij rekening houden met de ruimtelijke begrenzingen.
Met meerdere leerlingen een plaats innemen in de ruimte en daarbij rekening houden met ruimtelijke begrenzingen.
Ontwikkeling van oriëntatie op de wereld – oriëntatie op ruimte
OWru7 Als vaardige voetganger of fietser de verkeersregels kennen en toepassen en de veiligheid van verkeerssituaties in de omgeving inschatten.
Veilig meerijden met de fiets, de auto, de bus, de trein …