Digitaal deelnemen aan Helm Op Fluo Top

Hoe werkt het?

1. Schrijf je school in
    Vul het het inschrijvingsformulier in.

2. Log in op het digitaal platform
    Na je inschrijving ontvang je een e-mail. Daarin vind je een link waarmee je een wachtwoord kan instellen en toegang krijgt tot het digitaal platform.

Ga naar het digitaal platform

Tip
    : ben je van plan om enkel op de papieren stickerkaarten te sparen? Je ontving van ons toch ook nog een link waarmee je kan inloggen op het digitaal platform. Test het zeker al eens uit, want vanaf 2025-2026 zetten we volop in op digitaal. Dan zullen we geen papieren stickerkaarten en stickers meer verdelen. Het is dus hét ideale moment om je eerste stappen te zetten op ons digitaal platform.

3. Meld je aan als leerkracht

4. Voeg klassen en leerkrachten toe
    Op het digitaal platform kan je alle klassen en leerkrachten toevoegen die digitaal willen deelnemen. Maak eerst de nodige klassen aan op het digitaal platform. Voeg daarna pas de extra leerkrachten toe. Zo kan je makkelijk de juiste klassen aan de juiste leerkrachten koppelen.
    Wil je graag zelf alle klassen kunnen bekijken? Voeg dan zeker alle klassen toe aan je eigen account.

5. Voeg leerlingen toe
    Van zodra de deelnemende leerkrachten zijn ingevoegd, kunnen alle leerkrachten zelf op het schoolplatform inloggen en de namen van hun eigen leerlingen ingeven.

6. Spaar punten
    Zet tijdens de actie het digitaal platform open op je smartboard, laptop, tablet of smartphone. Duid aan wie al dan niet een helm of een hesje draagt. Of nog makkelijker: laat de leerlingen het gewoon zelf doen.

Tip: zet de link naar het digitaal platform (helmopfluotop.vsv.be) bij je favorieten in je browser.

Leerlingen op het platform

Elke leerling heeft een persoonlijke code waarmee hij kan inloggen op het digitaal platform. Daar kan hij zijn spaartraject volgen. Van zodra hij 20, 40 of 60 punten behaalt, kan hij op het platform de codes vinden waarmee hij de gratis 1+1 tickets bij Center Parcs/Sunparks, Bobbejaanland of ZOO Antwerpen of Planckendael kan reserveren.

Waar vind je de leerlingencodes?

1. Ga naar helmopfluotop.vsv.be
  2. Ga naar 'Klas beheren'
  3. Onder elke naam staat een code. Deze code heeft een leerling nodig om zijn inividuele beloningen te verzilveren, bezorg ze dus tijdig aan je leerlingen.
  4. Tip: gebruik hiervoor de ouderbrief voor digitale spaarders met duidelijke instructies voor de ouders. Doe dit voor 26 april. Tot dan blijft het digitaal platform voor leerkrachten beschikbaar.

Ouders aan de slag

Met de leerlingencode kunnen ouders op de homepagina van het platform inloggen via 'Leerlingen'. Daar kunnen ze het spaartraject van hun kind opvolgen en zien hoeveel punten het gespaard heeft. Ze kunnen er ook bekijken welke beloningen er al gespaard zijn en hoe ze die kunnen verzilveren. Zo hoef je als leerkracht op het einde van de actie geen beloningsbonnen meer door te mailen of af te printen. Ouders kunnen dit vanaf nu heel eenvoudig voor hun eigen kinderen doen:

1. Ouders surfen naar helmopfluotop.vsv.be
  2. Ze klikken op 'Leerling' of 'meld aan als leerling'
  3. Ze vullen de unieke leerlingencode in (die ze van de juf of meester mee naar huis kregen)
  4. Ze zien welke beloning(en) hun kind al behaalde(n) en kunnen ze verzilveren zoals uitgelegd staat.
    Leerlingen en ouders kunnen hun codes ophalen tot 30 september 2025.

Waarom digitaal?

• Makkelijk en geen tijdverlies met het uitdelen van stickertjes
  • Extra motivatie tijdens de actie dankzij een leuke gamefactor met extra challenges om te behalen
  • Geen verloren spaarkaarten meer
  • Beter voor het milieu
  • Je spaart automatisch mee voor de digitale klasposter

Wegwijs op het digitaal platform

Vorig schooljaar gaven we een webinar om leerkrachten en geïnteresseerden wegwijs te maken op het digitaal platform van Helm Op Fluo Top. Neem zeker een kijkje als je ergens vragen bij hebt.