Digitaal deelnemen aan Helm Op Fluo Top

Hoe werkt het?

Sinds vorig schooljaar kan je ook digitaal deelnemen aan Helm Op Fluo Top. Na je inschrijving ontvang je een e-mail waarmee je kan inloggen op het digitaal platform van Helm Op Fluo Top. Als je van plan bent om enkel op de papieren stickerkaarten te sparen, hoef je hier niets te doen. Ga je voor digitaal sparen, dan ga je hier aan de slag.

Ga naar het digitaal platform

Op het digitaal platform kan je alle klassen en leerkrachten toevoegen die digitaal willen deelnemen. Daarna kunnen alle leerkrachten zelf op het schoolplatform inloggen en de namen van hun leerlingen ingeven. Tijdens de actie kan elke leerkracht voor zijn eigen klas makkelijk op het smartboard (of gsm of tablet) aanduiden wie al dan niet een helm of een hesje draagt. Of de leerlingen kunnen het gewoon zelf doen.

NIEUW!  Leerlingenplatform
Elke leerling krijgt dit jaar een persoonlijke code. Die code vind je terug bij 'Klas beheren' op het digitaal platform. Onder elke naam staat er een code. Deze code heeft een leerling nodig om zijn beloningen te verzilveren, bezorg ze dus tijdig aan je leerlingen.
Tip: Print de leerlingencode af op een etiket en kleef die in de agenda. Bekijk bij de FAQ hoe je makkelijk etiketten aanmaakt en afdrukt.

Een leerling of ouder kan dan met de code op de homepagina van het platform inloggen via 'Leerlingen'. Daar ziet de leerling of ouder welke beloningen hij/zij al gespaard heeft en hoe hij/zij ze kan gebruiken. Zo hoef je als leerkracht op het einde van de actie geen beloningsbonnen meer door te mailen of af te printen. Ouders kunnen dit vanaf nu heel eenvoudig voor hun eigen kinderen doen.

Belangrijk!

• Bezorg de leerlingen zeker hun leerlingencodes zodat ze hun individuele prijzen kunnen verzilveren. Daarbij kan je eventueel deze ouderbrief gebruiken.
  • Doe dit voor 26 april. Tot dan blijft het digitaal platform voor leerkrachten beschikbaar.
  • Leerlingen en ouders kunnen hun codes ophalen tot 30 september.

Waarom digitaal?

• Makkelijk en geen tijdverlies met het uitdelen van stickertjes;
  • Extra motivatie tijdens de actie dankzij een leuke gamefactor met extra challenges om te behalen;
  • Geen verloren spaarkaarten meer;
  • Beter voor het milieu;
  • Je spaart automatisch mee voor de digitale klasposter;
  • De beloningen en prijzen blijven dezelfde!

Wegwijs op het digitaal platform

Maandag 11 september gaven we een webinar om leerkrachten en geïnteresseerden wegwijs te maken op het digitaal platform van Helm Op Fluo Top. We lieten er ook alle nieuwigheden voor schooljaar 2023-2024 zien.

Bekijk het webinar hier: