4.15 beschikken over voldoende reactiesnelheid, evenwichtsbehoud en gevoel voor coördinatie en ze kennen de verkeersregels voor fietsers en voetgangers, om zich zelfstandig en veilig te kunnen verplaatsen langs een voor hen vertrouwde route.
Doelen
GO!
WO - Ruimte
De leerlingen
3.5.9 1 kunnen de betekenis van verkeersborden voor de fietsers verwoorden.
3.5.9. 2 kunnen de betekenis van voorrangsborden verwoorden.
3.5.9. 3 kunnen de betekenis van de aanwijzingsborden verwoorden die voor hen van toepassing zijn.
OVSG
WO – Verkeer
De leerlingen
4 kunnen als voetganger onder begeleiding elementaire verkeersregels toepassen zoals
4.4 bij het zien van verkeerstekens en hun gedrag aanpassen.
10 kennen de verkeersregels als fietsers. Dit betekent dat ze
10.4 de verkeerstekens voor fietsers begrijpen.
ZILL
Ontwikkeling van oriëntatie op de wereld – Oriëntatie op de ruimte
7 Als vaardige voetganger of fietser de verkeersregels kennen en toepassen en de veiligheid van verkeerssituaties in de omgeving inschatten.
De verkeersregels en aanwijzingen van een gezagsdragende figuur begrijpen en correct naleven.
Langs een voor hen vertrouwde route de verkeerstekens, -borden en -regels voor voetgangers zelfstandig naleven - veilig oversteken zonder begeleiding.
Langs een voor hen vertrouwde route de verkeerstekens, -borden en -regels voor fietsers zelfstandig naleven.
Welkom! Onze website maakt gebruik van cookies en soortgelijke technologieën. Dit helpt ons om u een betere gebruikerservaring te bieden wanneer u onze website bezoekt en stelt ons ook in staat om deze te optimaliseren. Wij plaatsen alleen strikt noodzakelijke cookies zonder uw voorafgaande toestemming. Voor alle andere cookies zullen wij u eerst om toestemming vragen. Lees ons privacy- en cookiebeleid voor meer informatie.